التخطي إلى المحتوى الرئيسي

..........................



اخيرا جه يوم 4/1
يااااه يوم بيجي مرة كل سنة
يوم عيد ميلادي
تميت 20 سنة
يااااااه 20 سنة
سبحان الله بس حسة اني لسة واقفة ف مكاني
 نفس المكان من 7 سنبن متغيرش
ولا الوقت غيره
ولا المواقف غيرته
ولا التغيرات الاجتماعية غيرته
هوة نفس المكان
نفس الاحلام
نفس معاناة القلب
نفس المشاكل البنشتكي منها
ونفس الناس ال المشاعر متقلبة تجاههم
نفس الذكريات الحلوة والمرة
كل حاجة متغيرتش
الوقت بيجري ولسة محلك سر
الفرق ان مع كل سنة بيزيد عمري
وبتزيد المسؤولية
وبتزيد المشاكل
ومقابل كل دا بتقل قدرة القلب على التحمل
تحمل الحزن والوحدة والذكرايات المؤلمة
لحد امتى هفضل ف نفس المكان ؟؟؟؟

تعليقات

أزال المؤلف هذا التعليق.
ربنا يريح قلبك يارب ويسعدك ويوفقك حبيبتى

وحشتينى اووووووووووووووووووووووى
‏قال romansy
كل سنه وانتى طيبه وربنا معاكى فى حياتك
‏قال romansy
كل سنه وانتى طيبه
وعيد ميلاد سعيد عليكى وعلى كل حبابيك
‏قال Unknown
هالدنيا ما منها امان
بس انا وياك بنتحدى الزمان
ولو تدور اقداري عمري مانسيتك
ولو تبيع ايامي يا الغالي شريتك
لو تزيد احزاني من فرحي عطيتك
حتى لوتظلمني عمري ما شكيتك
‏قال romansy
كل سنه وانتى طيبه
ويارب تكونى بخير

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

اشعر بالاختناق

الى من اذهب اشعر وكان لا مكان لي في هذا العالم عندما ذهبت لامي لاتكلم معها لم اجدها في المنزل فقررت ان انتظرها وعنما جاءت قلت لها يا امي اريد ان اتحدث معكي قالت لي: تفضلي وعندما بدات الكلام وجدها قد امسكة الهاتف وبدات في الكلام مع صديقاتها فقررت ان اتركها وذهبت الى اخي رايته يلعب قلت له اريد ان اتكلم قال لي تفضلي وعندما بدات بالكلام رايته مشغولا في لعبه فتركته وذهبت ذهبت ابحث عن احد يسمعني ولكنني لم الجد من يسمعني اشعر وكاني اختنق مما بداخلي لا احد يشعر بي سوف اموت خنقا من هذا ............. للاسف عندما فقدت الاب فقدت معه الام وعندما فقدت الام فقدن كل ما في الكون من الصعب ان تكتسب كل شيء لكن من السهل جدا ان تفقد كل شيء في غمضة عين ........................................ حرام بجد البيحصل في فلسطين امتى بقى العرب هيتحدوا امتى هنحرر فلسطين ويكون للعرب صوت في العالم الان لا شيء امامنا سوى ان نقول يا رب يا رب

مر العمر ...

 حاجات كتير بتتغير حوالينا  ناس بتروح و ناس بتيجي  والوقت يمر و الدقايق بتعدي  بين زحمة افكار و توهة  و قرارات لازم ناخدها و قرارات اخدناها  و كان الحياة عبارة عن محطة مترو  و انا واقفة اتفرج  لا عارفة انا في انهي محطة  و لا المفروض اروح انهي محطة  ويوم ما اخد قرار اني اركب القطر  ارجع تاني خوفا من القرار الغلط  ........ ......الى ان مر قطار العمر 

اجدع صحاب

خلصنا مدرسة باقي الامتحانات ربنا يستر عليها عندنا شهر اعتكاف على الكتاب ادووووووووولي ولينا كلنا ربنا يوفقنا اخر يوم رحنا فيه بجد كان يوم جطييييير اتبسطنا جدا وهيسنا على الاخر بس زي ما بيقولوا الفراق وحش هوة وحش بعقل بجد فعلا صحابي هيوحشوني اوي اوي على اد ما انا نفسي المدرسة تخلص لكن مش عيزة اسيب صحابي خيفة السنة الجية منكنش مع بعض لان احنا مدرستنا بتفرق الصفوف كل سنة اكتر صف فعلا حبيتوا في حياتي كنا صف كلنا متعونين كلنا بنحب نعض عمري ما شفت ولا هشوف فصل زي ده ابد بجد هيوحشوني جدا ............. انا نزلة مصر ان شاء الله في الاجازة بس اول مرة في حياتي بجد اكون مديقة اني نزلة مصر حسة ان كل حاجة هناك هتكون نقصاني هسيب صوحابي بيتنا وسريري حتى اقرب وحدة لية مش هتنزل السنة دي حساها هتكون سنة وحشة اوي صحيح انا مش هتاخر كلها شهر ونص بس فعلا هيقصروا فيا اوي احساسي اني مش هشوف الناس البحبهم لمدة شهر ونص ده احساس مديقني جدا مخليني علا طول مش قدرة اركز عيزة اقدي اطول وقت معاهم قبل ما اسافر هما كمان فعلا بجد هيوحشوني اوي اوي توي ............... انتوا كمان هتوحشوني اوي هبعد عن الكمبيوتر لمدة شهر مش